dorisinoulu.reismee.nl

Talvipäivät (winterdagen)

Dit weekend was het ineens al zo ver, tijd voor een weekendje Tampere (klemtoon op de eerste lettergreep!). Samen met zo'n 2000 andere onderwijs studenten uit heel Finland een weekend lang praten over onderwijs (o nee vooral over drank).

Mijn verwachtingen voor een leerzaam weekend verdwenen al snel toen we op vrijdag om 7:00 in de bus zaten en de eersten begonnen aan hun enorme alcoholvoorraad. Om 12 uur, terwijl de meeste mensen in mijn bus al dronken waren, begon het eerste feestje in Jyväskylä. Hierna zijn we doorgereden naar Tampere en hebben we onze slaapplek verkend: een middelbare school. We sliepen op matrasjes in klaslokalen met zo'n 20 mensen. Daarna hebben we gegeten op de universiteit (pasta Bolognese) en hebben we ons klaargemaakt voor het feestje 's avonds. Het was ontzettend gezellig maar om 12 uur was iedereen kapot, dus na een korte eetstop, zijn we lekker naar huis gegaan om te slapen.

De volgende morgen en een ontbijt verder, zijn we naar het Sokos hotel gegaan. Hier zijn we naar de 25e verdieping gegaan en hadden we prachtig uitzicht over de stad. Daarna zijn we naar het festivalterrein geweest, waar voetbal met een enorme bal werd gespeeld en waar nog andere activiteiten waren. Zo kon je sleeën van een heuvel, curling spelen of kijken, was er gratis eten. OLO (mijn studentenvereniging) is 2e geworden van alle studentenverenigingen! Daarna was er een soort kinderdisco en een kroegentocht. Na het eten gingen we naar een enorm feest in de Arena, met een bekende Finse zanger. Het was gezellig, maar ontzettend chaotisch en slecht georganiseerd. Dit verpeste mijn avond, want nu was ik voor de 2e keer in een week mijn jas kwijt (na lang wachten en vaak vragen was hij uiteindelijk terecht!). Bij de garderobe was het zo druk, dat het een grote chaos werd en er verschillende mensen flauwvielen, tegen elkaar schreeuwden en zelfs kleine vechtpartijen. Dit was een grote domper van de avond!!

De volgende morgen was het, met een ontbijtje op zal, helaas al weer tijd om naar huis te gaan. Ondanks mijn verkeerde verwachtingen, heb ik een gezellig weekend gehad en veel van mijn medestudenten beter leren kennen!

Deze week zal ik nog een andere blog schrijven over mijn "normale" bezigheden, aangezien deze blog alweer lang op zich heeft laten wachten. Ook ga ik proberen een filmpje te maken voor een nog betere indruk van dit weekend!

Groetjes,
Doris

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!