dorisinoulu.reismee.nl

Eindelijk een nieuwe blog!

Deze week had ik helaas ook de griep te pakken, daarom is deze blog een beetje vertraagd. Doordat ik ziek ben geweest, heb ik helaas ook wat minder te schrijven dan andere keren. Maar, ik heb ondertussen wel de eerste maand overleefd!

Ik voel me inmiddels goed op mn gemak in Finland en heb het gevoel dat ik de Finse normen en waarden, die toch best heel anders zijn dan Nederlandse, steeds beter begrijp. Ook al blijft het fins een enorm lastige taal, ik kan al enkele zinnen schrijven en heel kort iets over mezelf vertellen. Bijvoorbeeld: Minä olen Doris ja olen holintilainen. Olen opiskelija Oulun yliopistossa. (Ik ben Doris en ben Nederlands. Ik ben student aan de universiteit van Oulu)

Op de universiteit heb ik nu veel vakken, namelijk 6, waaronder vrijwilligerswerk met asielzoekers. Wat ik van tevoren verwacht had over het studeren, veel hoorcolleges met veel theoretische informatie, blijkt helemaal niet zo te zijn. De vakken bestaan voor een groot deel uit gesprekken met elkaar en heel erg veel groepswerk. Soms mis ik de theorie wel en ik vind het soms lastig om met gesprekken echt de diepte in te gaan in het Engels. Aan de andere kant vind ik de gesprekken heel waardevol, vooral omdat ik met veel internationale mensen spreek.

Een korte blog, maar meer valt er simpelweg niet te vertellen over afgelopen weken.. ?

Groetjes,
Doris

Reacties

Reacties

Jelma

Kort maar interessant :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!