dorisinoulu.reismee.nl

Winterfietsen brrr

Hoi allemaal,

Vandaag ben ik hier 10 dagen, wat gaat de tijd snel! Aan de andere kant voelt het juist ook weer alsof ik hier al heel lang bent en nooit ergens anders ben geweest. Daarom heb ik ook maar meteen een fiets gekocht! Oulu heeft een uitgebreid fietsnetwerk en eigenlijk iedereen hier heeft een fiets. Het gezegde is daarom ook: "Je bent niet in Oulu geweest, zonder dat je in de sneeuw gefietst hebt!" Ik heb ook meteen maar de fiets uitgeprobeerd, door samen met mijn huisgenootje naar het centrum te fietsen. Volgens Google Maps was dit 16 minuten, maar wij deden er ruim een halfuur over... Hier mag je als fietser over de voetpaden fietsen, als er geen speciale fietspaden zijn. Meestal is het dus wel goed te doen om te fietsen, maar sommige stukken waren toch best glad. Mijn fiets bleef, ondanks de spijkerbanken, een paar keer hangen in de sneeuw en mijn achterband is een paar keer geslipt. Maar ik heb het overleefd en zonder vallen, alleen met ijskoude benen!!

Eenmaal in het centrum van Oulu aangekomen, begon voor ons de City Rally, georganiseerd door ESN. Bij dit evenement wordt iedereen in groepen verdeeld, waarna je in deze groepen een stadstour doet en onderweg in barretjes stopt om opdrachten uit te voeren (en bier te drinken voor 5 euro in de aanbieding.. ) Zo deden we onder andere een karaoke battle, moesten we woorden uitbeelden en raden en vragen beantwoorden over Finland. Hier werd je voor beoordeeld en vervolgens kon je nog meer punten verdienen door de jury te imponeren, dit deden wij door bijvoorbeeld Happy Birthday, een volksdansje en massages. Ik had een erg leuk team en het was super gezellig! Dit wilde ik graag voortzetten in de club (de afterparty) maar ik was zo handig om mijn paspoort of rijbewijs niet mee te nemen... Gelukkig vond ik daar een Koreaans meisje (die ook Doris heet) en haar vriendengroep. Zij konden ook allemaal niet naar binnen en daarom hebben we het maar even gezellig gemaakt met elkaar. Omdat ik de weg met de fiets terug niet wist en mijn telefoon leeg was, ben ik met mijn fiets in de bus terug gegaan.

Sinds woensdag heb ik al weekend, ik had namelijk deze week maar 2 lessen. "Gelukkig" heb ik volgende week weer gewoon 8 lessen! Daarnaast heb ik vandaag de eerste reis hier geboekt, ik ga eind maart 5 dagen naar St. Petersburg!

Vandaag heb ik gelukkig al weer de 2e kans om mijn paspoort of rijbewijs niet te vergeten, ik ga samen met mijn 3 huisgenoten naar een spelletjesavond in een bar in het centrum. Tot snel!

Groetjes,

Doris

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!