dorisinoulu.reismee.nl

Het dikke mannetje & ik!

Inmiddels zitten er bijna drie dagen in Oulu op. Ik ben er achter gekomen dat je het niet uitspreekt als oelu maar meer als o-ulo. De Finnen spreken alle klinkers apart uit, net als bij bijvoorbeeld het woord kiitos (bedankt).

De eerste dagen hebben we nog wat extra inrichting gekocht voor mijn kamer, een bureaulampje, kerstlichtjes en kaarsjes. Daarna hebben we de kamer verbouwd tot een wat gezelligere kamer, zodat het nu echt gaat voelen als mijn kamer. Tevens hebben we alle supermarkten in de buurt opgezocht en uitgebreid bekeken en vergeleken.

De tweede dag zijn we naar het centrum van Oulu geweest, het is best een klein, maar wel erg gezellig centrum. Ook hebben we de dikke politieman bezocht, het populairste punt van Oulu. De tour ging daarna wederom door naar een supermarkt, waar we uitgebreid boodschappen hebben gedaan. Zo heb ik voorlopig een goede basisvoorraad! 's Middags kwam dan uiteindelijk het toch best vervelende moment, mijn ouders gingen terug naar hun eigen appartement en zouden de volgende ochtend gaan rijden. Ik vond het ontzettend fijn dat ze er waren en me op weg geholpen hebben! 's Avonds kwam de vierde en laatste huisgenoot aan en hebben we gezellig thee gedronken en een zelf gebakken taartje gegeten.

Vandaag was mijn eerste dag op de universiteit van Oulu. Samen met twee van mijn huisgenoten liep ik in ongeveer 10 minuten naar de universiteit, waar we lekker konden ontbijten met wraps en chocoladecake. 3 uur vol met belangrijke, praktische informatie verder, heb ik ook de eerste warme lunch hier gehad. Op de universiteit kan je heel voordelig lunchen en vandaag is gebleken dat dat ook erg lekker is. Vandaag hadden we meatloaf, aardappelpuree en wat gebakken groenten. Daarnaast kon je brood en salade pakken. Na deze lekkere lunch hebben we even in de nap room, een speciale ruimte vol met zitzakken waar je een dutje kan doen, gezeten, voordat de weer 2,5 uur lange informatiebijeenkomst begon. Nu ben ik dus wel toe aan een echt dutje!

Morgen staan er nog meer informatiebijeenkomsten op het programma, voordat maandag de lessen beginnen. Ik heb er zin in!

Groetjes,

Doris

Reacties

Reacties

Joke

??

Joke

??

Nelleke

Klinkt goed joh. En leuk zo'n nap room :-) Suc6 volgende week!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!